۲۰ مرداد ۱۳۹۱، ۱۵:۰۷

رادیو و تلویزیون در هفت روز/

درخواست جواد رضویان از مهران مدیری/ شوخی با فرزاد حسنی در "خنده بازار"

درخواست جواد رضویان از مهران مدیری/ شوخی با فرزاد حسنی در "خنده بازار"

توقف پروژه استاد فرشچیان، انصراف عنقا از نگارش سریال ابوالقاسم طالبی، چالش حدادیان و ضیاء در "ماه عسل"، درخواست جواد رضویان از مهران مدیری، توضیحات قائم مقام شبکه آموزش درباره وعده ساخت سریال و شوخی با فرزاد حسنی در "خنده بازار" از داغ‎ترین اخبار یک هفته اخیر رادیو و تلویزیون است.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته گذشته نیز مثل دیگر هفته های ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه های رمضانی دچار حاشیه‌های مختلفی شده و در زمینه های گوناگون دیگر نیز اخبار داغ و جنجالی به گوشمان رسید. برخی از این اتفاقات را با هم مرور می کنیم.

- مراسم اختتامیه طرح فراگیر "قرآن کتاب زندگی" رادیو قرآن با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدحسین صوفی معاون صدای رسانه ملی و تنی چند از مدیران و فعالان قرآنی شامگاه گذشته در نمایشگاه قرآن برگزار شد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با تأکید بر اینکه سرگرمی‌ صرف دانستن برنامه‌های ماهواره ساده‌انگاری است تأکید کرد: هنرمندان در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنند باید هنر خود را برای گسترش فرهنگ قرآنی به کار بگیرند.

توقف پروژه استاد فرشچیان

- محمدرضا گوهری از بلاتکیف بودن پروژه تلویزیونی "راز ماندگاری" و منتفی شدن ساخت آن خبر داد. وی در این باره توضیح داد: ما مدتی پیش خلاصه سکانس‌ها را برای تولید این مجموعه با عنوان "راز ماندگاری" به سیما فیلم ارائه کردیم. آن‌ها مشکلی با طرح ما نداشتند اما موضوعاتی دیگر کار را منتفی کرد.

انصراف عنقا از نگارش سریال ابوالقاسم طالبی

حامد عنقا نویسنده پروژه تلویزیونی "آخرین شاه، آخرین دربار" به کارگردانی ابوالقاسم طالبی از ادامه کار در این پروژه انصراف داد. وی در این باره گفت: تصمیم مدیران سازمان بر این بود که من فقط در خدمت مجموعه خواجه نصیرالیدن طوسی باشم و شخص دیگری با گروه ابوالقاسم طالبی برای نگارش فیلمنامه همکاری کند.

وی افزود: این قانون سازمان است که شخصی نمی‌تواند در دو پروژه الف به طور همزمان کار کند. از طرف دیگر من به مجموعه خواجه نصیرالدین طوسی تعلق خاطر بیشتری دارم.

"آخرین شاه، آخرین دربار" در 40 قسمت به تهیه‌کنندگی محمود رضوی ساخته خواهد شد و از مجموعه‌های الف ویژه در تلویزیون محسوب می‌شود. گویا قرار است محمدرضا شریفی‌نیا و امین حیایی نیز در این سریال بازی کنند که پیش از این در فیلم سینمایی "قلاده‌های طلا" با طالبی همکاری داشته‌اند.

چالش حدادیان و ضیاء در "ماه عسل"

- سعید حدادیان پنجشنبه 12 مرداد مهمان برنامه "ماه عسل" بود، علی ضیاء مجری برنامه در بخش‌هایی از گفتگو پرسش‌هایی در خصوص مسائل سیاسی و زندگی خصوصی این مداح پرسید. این روند تا جایی ادامه پیدا کرد که ضیاء بحث اختلاف حدادیان و محمود کریمی را مطرح کرد. حدادیان با تکذیب این مطلب گفت: من خاک پای محمود کریمی هستم. حیف است این حال و هوای معنوی را شبیه برنامه 90 کنیم.
 

 
در بخش دیگری از این گفتگو، وقتی مجری برنامه از حدادیان پرسید که یک مداح است یا سیاست‌مدار، پاسخ داد: همان کسی که به تو اجازه داده جلوی دوربین این حرف‌ها را بزنی به من هم اجازه اظهارنظر در مورد مسائل سیاسی را داده است.

رضویان: کاش مهران مدیری حلالم کند
 
- جواد رضویان شنبه شب مهمان "گفتگوی تنهایی" شبکه چهار سیما بود. او در بخشی از این برنامه گفت: مدتی قبل من مصاحبه‌ای را از مهران مدیری خواندم که درباره من صحبت‌هایی کرده بود که همراه دلتنگی و کمی دلخوری بود و گفته بود جواد رضویان بی‌معرفت است.
 
وی ادامه داد: من قلبا مهران مدیری را دوست دارم و به او مدیونم بابت اطمینانی که به من کرد. از همین جا به او می‌گویم اگر دلخوری از من دارد مقابل مردم از او می‌خواهم من را حلال کند. مهران مدیری کاپیتان حیطه طنز سینما و تلویزیون است و امیدوارم حضورش را از من دریغ نکند.
 
احتمال افتتاح شبکه گردشگری و انتقاد مدیر شبکه شما از سریال های ملودرام

- مدیر شبکه شما با اعلام خبر احتمال راه‌اندازی شبکه گردشکری در عید فطر از طرح راه‌اندازی کانال دوم این شبکه به صورت بین‌المللی خبر داد. وی همچنین با شمردن برتری‌های سریال رمضانی این شبکه، از آثار ملودرامی که مخاطب را می‌آزارند انتقاد کرد.
 
- مهدی یراحی خواننده ترانه "منو رها کن" برای خوانندگی اثر برتر جشنواره جوانه رادیو جوان ابراز تمایل کرد.
 
-تصویربرداری صحنه‌های زندان مجموعه تلویزیونی "هوش سیاه2" به کارگردانی مسعود آب‌پرور به پایان رسید.  سیدمرتضی فاطمی تهیه‌کننده این مجموعه ضمن اعلام این خبر گفت: گروه تولید با اتمام تصویربرداری در لوکیشن زندان، از هفته گذشته دهکده مقاومت را ترک کرده‌اند و تاکنون تصویربرداری در لوکیشن‌های داخلی و خارجی در سطح شهر ادامه داشته ‌است.
 

شوخی با فرزاد حسنی در "خنده بازار"
 
- تهیه‌کننده مجموعه طنز "خنده‌بازار" گفت: قرار است در آیتمی با عنوان "پارک علت" با فرزاد حسنی بازیگر و مجری تلویزیون شوخی شود. تاریخ دقیق پخش آیتمی که مربوط به فرزاد حسنی است، معلوم نیست ولی این آیتم پیش از این ضبط شده و در تیزر تبلیغاتی "خنده‌بازار" نیز عنوان شده، اما معلوم نیست در کدام یک از شب‌های ماه رمضان روی آنتن می‌رود.
 
توضیحات قائم مقام شبکه آموزش درباره وعده ساخت سریال
 
- قائم مقام شبکه آموزش سیما که پیش از این از ساخت مجموعه‌ای قرآنی به تهیه‌کنندگی محمدرضا شریفی‌نیا برای رمضان خبر داده بود، درباره‌ دلیل پخش نشدن این مجموعه، گفت: در حال حاضر شرایط مساعد نیست و بودجه‌ای برای ساخت این مجموعه‌ قرآنی نداریم. فعلا هیچ اقدامی در ارتباط با ساخت سریال قرآنی صورت نگرفته است، تا زمانی که شرایط مساعد شود.
 
این اظهارات در حالی است که قائم‌مقام مدیر شبکه آموزش پیش از اعلام کرده بود این شبکه به عرصه ساخت مجموعه‌های تلویزیونی کوتاه ورود کرده و در گام نخست محمدرضا شریفی‌نیا یک مجموعه قرآنی برای این شبکه تهیه می‌کند. وی همچنین گفته بود: مجموعه‌های قرآنی در آیتم‌های 15 دقیقه‌ای تولید می‌شود و کارگردانان تراز اول سینما و تلویزیون از جمله ابراهیم حاتمی‌کیا‌، داوود میرباقری،‌ سید ضیاء‌الدین دری و محمدرضا ورزی این مجموعه قرآنی را خواهند ساخت.
 
داودنژاد و خانواده کاکاوند در "ماه عسل"
 
- رضا داودنژاد بازیگر سینما و تلویزیون چهارشنبه شب با حضور در "ماه عسل" در بررسی موضوع اهدای عضو این برنامه شرکت کرد. در این برنامه همچنین پدر و مادر پسر جوانی که اعضای بدن او به پنج نفر اهدا شده بود، حاضر بودند و شرکت غافلگیر کننده کسی که ریه های فرزند آنها به او اهدا شده بود، لحظه های دراماتیکی در این برنامه خلق کرد.
 
- "و خدایی که در این نزدیکی است" ویژه برنامه شب قدر رادیو جوان بود که با حضور هنرمندان مختلف پخش ‌شد. هنرمندانی که قرار بود هر کدام از دیدگاه خود ناگفته‌ و دل گفته‌هایشان را با امام علی (ع) مطرح کنند.
کد خبر 1669945

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha